Предложение по улучшению - зоны приносят прибыль (но не всегда))

2021-12-23 01:23

The main problem of the game at the moment is that beginners have no interest in attacking and generally playing and investing money. Especially against old and strong players. Because in order to rise to the level with old players, you need to immediately invest a lot of money, but there is no interest in this, because the game is not very active.

One of the reasons is that players conquer zones only for the amount on the map.

Options for implementing the idea (if the proposed idea has already been discussed, then please give a link):

1. Without adding new types of bots to the game (with the addition of functions to existing bots).

Some bots, for example, boosters, when in the zone, bring the player profit (qredits) (depending on the number of bots). For the test, you can make a very small profit first.

The enemy with the help of special bots (for example, snipers) can destroy bots that bring profit in the first place.

2. With the addition of new types of bots.

3. The zone brings income to the player to whom it belongs. But the problem here is that the old players will have a big profit. It's better not to do that.

*it may be necessary to add restrictions and conditions:

- profit-making bots have a very small travel distance.

- bots make profit only if they are in the enemy zone (stealing from the enemy).

- the enemy is losing credits. But since it is difficult to notice other people's bots, it is probably better not to do this. Or introduce scout bots. Or output information about other people's bots in messages.

- the fewer units the enemy has in the zone, the more credits the player can steal.

- if a player is weaker (below the level) of the one he attacks, then when he attacks, the enemy bots that bring profit are destroyed first of all.

Last edited by SwiftImpala3, 2021-12-23 01:26

0 Votes

Agree

0

Disagree

0

Helpful

0

Funny

0

Vulgar

0

Bad Manners

0

Trolling

0

Spam

0

2021-12-23 01:27

Основная проблема игры в настоящий момент в том, что новичкам нет интереса атаковать и вообще играть и вкладывать деньги. Особенно против старых и сильных игроков. Т.к. в т.ч. для того чтобы подняться на уровень со старыми игроками нужно сразу вложить много денег, но интереса в этом нет, потому что игра не очень активна.

Одна из причин в том, что игроки завоевывают зоны только для количества на карте.

Варианты реализации идеи (если предложенная идея уже обсуждалась, то прошу дать ссылку):

1. Без добавления в игру новых видов ботов (с добавлением функций существующим ботам).

Некоторые боты, например, бустеры при нахождении в зоне приносят игроку прибыль (qredits) (в зависимости от количества ботов). Для испытания можно сделать сначала очень маленькую прибыль.

Враг с помощью специальных ботов (например снайперов) может уничтожать ботов приносящих прибыль в первую очередь.

2. С добавлением новых типов ботов.

3. Зона приносит доход игроку которому она принадлежит. Но тут проблема, что старые игроки будут иметь большую прибыль. Лучше так не делать.

*возможно необходимо будет добавить ограничения и условия:

- у ботов приносящих прибыль сделать очень маленькое расстояние перемещения.

- боты приносят прибыль только если находятся во вражеской зоне (воруют у врага).

- у врага пропадают кредиты. Но т.к. трудно заметить чужих ботов, то это наверное лучше не делать. Либо вводить ботов разведчиков. Или выводить информацию о чужих ботах в сообщения.

- чем меньше у врага юнитов в зоне, тем больше игрок может своровать кредитов.

- если игрок слабее (ниже уровня) того кого он атакует, то при его атаке в первую очередь уничтожаются боты врага приносящие прибыль.

0 Votes

Agree

0

Disagree

0

Helpful

0

Funny

0

Vulgar

0

Bad Manners

0

Trolling

0

Spam

0

Please login to post. Login